måndag 25 juni 2007

spader dam

Sitter och käkar urvackra spader dam godisar, urvackra men uräckliga, ju fyllda med vodkavätska. Vi har ett gäng svenskar på besök och de verkar gilla godisarna, men jag själv, XAHHA, har beslutat mig för att jag tagit min sista. Vitt ris med tomatsås från Tjumak är mycket godare.

Igår besöktes utomhusgymmet igen, snackade lite med en krallig kille som sa att han är där varje dag och stannar så länge han orkar. Fint sagt. Tjejer kan antingen titta på sina killar när de tränar på väldigt nära håll, träna själv varför inte, eller roa sig med att gunga i den enorma gungan. Innan gymmet hade vi hängt på stranden, snackat igenom helgen, tagit en öl... I Sverige sprids glassmanin på två röda en solig onsdageftermiddag, i kiev sprids ölmanin en solig söndag. vi äro slavar under bryggmästarna. Nej, lugna er, ingen fara.

Midsommar var fint förresten, ett 30-40-tal firade ihop med sill, knäckebröd, kladdkaka, allt det där som måste närvara vid denna högtid. Gitarren kom även den fram och tonerna till hits av Winnerbäck och Oasis spreds över ängarna.

Eftersom vi inte drog iväg som beräknat den här helgen (eftersom fredagens fest på café 44 blev för bra för att gå hem i tid ifrån.. riktigt bra funk skulle jag vilja säga, dans i flera timmar:)
...så åkte jag och am till Voksalna igår för att köpa biljetter till nästa helg. Efter att ha dividerat med kassörskan om nattåg, tider och lediga platser, mot simferopol, kharkiv, dnepropetrovsk osv., blev det till slut Winnytsya, världens coolaste stad. Det verkar dock som att vi missar Hedningarna, de kommer dit för spelning om två veckor. Så vi får väl se det som sådant, att vi sanerar terrängen inför våra fellow swedes.

Någon som vill beställa en spader dam förresten? Det finns fyra kvar.

Inga kommentarer: