fredag 22 juni 2007

Midsommarafton

Den här veckan har jag sprungit från intervju till intervju. Oj vad folk pratar.

Men just nu känns det som att jag försöker hålla lite för många bollar i luften på en och samma gång; uppsatsen, artikelidéer, ryskastudier...och socialt liv såklart.

Idag är det fredag, kom precis hem från en intervju och nu ska jag sitta hemma idag och skriva och fundera (!).

Och ikväll bär det av på en miniresa till Tjernihiv ett par timmar norr om Kiev. Stannar över natten och spenderar morgondagen i denna (vad jag har hört) charmiga lilla stad. Mmmm. Det ser jag fram emot.

Andra svenskar i Kiev ska ha midsommarpicknick ihop imorgon. Säkert trevligt. Och svenskt. Men jag känner i hela kroppen att jag vill iväg från Kiev, se något mer. Och ortsnamnet Tjernihiv smakar nästan som sill, potatis och nubbe i munnen...så dit bär det av.

Inga kommentarer: