fredag 8 juni 2007

Glitter

Idag har jag bland annat promenerat, observerat och filosoferat.

Jag har observerat att Kiev har förändrats massor sedan jag var här första gången för två år sedan. Mer av allt: fler restauranger, cafékedjor, fler tanter som säljer telefonkort. Mer, mer och åter mer.

Centrala Kiev glittrar för fullt, som vilken europeisk stad som helst. Och nu råkar jag bo på Kievs Södermalm där det nu är betydligt trendigare än det var för två år sedan. Men jag måste ju röra mig utanför stadskärnan, så jag har bjudit in mig själv till lite vänner här och där. Och endel av de organisationer jag ska studera ligger också utanför stan, så då får jag ju också vidga mina perspektiv.

För så här bra om det verkar kan det ju inte riktigt va. En medelinkomst är på ca 4000 kronor har jag hört (OBS! uppgifterna måste konfirmeras).

Så vilka har råd med allt som glittrar?

1 kommentar:

Hanna sa...

300 USD medel månadslön i landet, 400 USD i Kievregionen