tisdag 26 juni 2007

Lenin har för många gator

Ikväll skulle jag hälsa på min vän Elena och hennes barnbarn. De har flyttat, jag fick en vägbeskriving, som innebar tunnelbana och marschrutka. Adress Lenins gata.

Jag blev sen. Så jag slog på stort och tog en taxi. Åkte säkert i 30 minuter, kom fram till Lenins gata, men hittade inte numret. Jag ringde Elena, som fick prata med taxichauffören. Han blev röd i ansiktet under deras samtal.

Det var fel Lenins gata.

Vi åkte 15 minuter till. Nästan hela vägen till flygplatsen Borispol. Han fick mer pengar. För lite tyckte han.

När jag åkte hem tog jag marschrutka och tunnelbana.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej AM! Första gången inne på er blogg, det låter som att du/ni lever livet. Härligt och spännande. Själv njuter jag av den svenska sommaren som arbetslös akademiker efter tiden i Ghana. /kramar Åsa