onsdag 13 juni 2007

internet off

Internet har slutat att fungera i vår lägenhet. Just nu sitter jag på kontoret hos en av mina intervjupersoner, som är expert när det gäller civilsamhället i Ukraina. Vi hade ett intressant samtal, och ju mer jag pratar med kunniga människor ju mer inser jag vad komplicerat mitt uppsatsämne är. Hmmm...men det är ju så man kommer fram till något, och det är så man inser att man måste begränsa sig i sin frågeställning.

Alla jag pratar med bjuder in mig hit och dit. På fredag ska jag delta i ett möte mellan NGOs och diverse ministrar - diskussionen gäller en ny lag om ideella organisationer i Ukraina.

Förävrigt träffar vi så mycket häftiga människor här. I söndags var jag Hanna och Kasper på en fördelsedagsfest till en vän till Kasper som arbetar för Nasha Ukraina i parlamentet, enheten för Europa integration. Bara en massa unga (!) framgångrika människor. Jag ville veta hur det var att arbeta i ett parlament som är upplöst, och det verkar vara väldigt speciellt. Vissa av tjänstemännen har parktiskt taget semester, medan andra har fullt upp som vanligt. Skriver gärna mer om alla dessa samtal när jag får tid.

Igår träffade jag en vän som jag känner från 2005. Otroligt häftig och kreativ person, skulle behöva ett eget avsnitt för honom, men det får också ble en annan gång :-) Vi promenerade till en av öarna i Dnipr där det var en festival med traditionell ukrainsk musik omgjord i ny modern tappning.

Hoppas att internet börjar fungera hemma snart. Känner lite handikappad utan.

Inga kommentarer: